Živá laboratoř spolupráce

  • Máte chuť podílet se na společensky užitečném projektu a zažít smysluplnou spolupráci?

  • Chcete zjistit více o tom, jak být úspěšný při práci v týmu i organizaci

  • Zajímáz vás, jak vytvářet zdravé pracovní prostředí, ve kterém se budete cítit dobře vy i vaši kolegové?  

Zapište si praktický semestrální kurz Živá laboratoř spolupráce.


Zažijete spolupráci na reálném projektu, kdy společně s kolegy vytvoříte a uspořádáte společensky prospěšný event. Partnera najdete v Kampusu Hybernská, který vás podpoří svými prostory a zázemím. Dozvíte se i teoretické základy self-managementu, týmové práce a spolupráce v organizaci. Vědomosti budete moci při přípravě projektu hned uplatnit – odvedete kus užitečné práce a získáte praxi. Při závěrečné reflexi si vyzkoušíte dávat i přijímat zpětnou vazbu a společně prodiskutujeme ponaučení a nabyté zkušenosti.  


Po úspěšném ukončení kurzu můžete získat osvědčení o praxi


Co se v kurzu naučíte?

  • Dozvíte se, jak spolupracovat s ostatními a mít výsledky a zároveň radost.

  • Naučíte se, jak organizovat event tak, aby měl dopad.

  • Posílíte svou dovednost učit se zážitkem.

  • Zlepšíte se v self-managementu, týmové práci a práci s rizikem.

  • Uděláte si přehled v tom, jak fungují organizace.

  • Zorientujete se v tématech jako je samoorganizace, intrapodnikání, sociální znečištění a štěstí v práci.

Pro koho je kurz určený?

  • Kurz je určen pro všechny studenty UK i další zájemce, kteří se chtějí zlepšit v umění spolupráce.

Jak kurz probíhá?

  • Kurz probíhá formou projektové výuky. Využívá Kolbův cyklus učení a koncept živé laboratoře (living lab)

  • Co to v praxi znamená?

    • Vyjdeme z teoretických poznatků,

    • uplatníme je v praxi

    • a získáme zkušenost, kterou v závěru reflektujeme.

  • Pravidelná prezenční setkání slouží jako prostor pro diskuze nad tématem a práci na projektu. Mimo tato setkání se očekává průběžná práce na projektu, individuální příprava a sebereflexe (max 3 hod. týdně).

  • Studujícím budou v případě zájmu k dispozici i individuální či skupinové konzultace

Harmonogram kurzu v ZS 2024

  • Kurz bude probíhat prezenčně ve středu od 15:30 do 18 hod. na adrese Hybernská 4, Praha 1 (Kampus Hybernská) v budově D ve druhém poschodí MAPA.

  • První setkání se uskuteční 21. 2. a závěrečné 29. 5. 2024.

Obsah kurzu

Témata prezenčních setkání:

  1. Důležitost spolupráce a první náhled do problematiky

  2. Jednotlivec - silné stránky, osobní hodnoty, odpovědnost, důvěryhodnost

  3. Onboarding - přivítání v tréninkové organizaci

  4. Tým - týmová práce, smysluplná práce, projekt

  5. Prostor pro práci - snění, generování nápadů a spolutvorba

  6. Prostor pro práci - cíl, akční plán, role

  7. Supervize – koncept eventu a stav spolupráce, podpora v řešení konfliktů

  8. Prostor pro práci - kreativní řešení problémů

  9. Prostor pro práci - práce s rizikem

  10. Prostor pro práci - příprava před akcí, check-listy

  11. Uspořádání společensky prospěšného eventu

  12. Reflexe společensky prospěšného eventu a spolupráce při jeho přípravě

  13. Organizace – hierarchie vs samoorganizace, intrapodnikání, sociální znečištění, štěstí v práci

Jak se zapsat?

  • Předpokladem pro přijetí uchazeče je jeho zapsání do kurzu a zaplacení registračního poplatku. Uchazeči o kurz se budou přihlašovat přes SIS/Přijímací řízení. Přes SIS také budou uchazeči o kurz informováni o přijetí či nepřijetí do kurzu.

Minimální počet studujících je 15, maximální počet je 25.

Jaké jsou podmínky zakončení kurzu?

Pro získání zápočtu je potřeba: 

  • Příprava a realizace společensky prospěšného eventu 

  • Prezence (omluvitelné jsou 2 absence, v závažných životních situacích se lze domluvit i individuálně) 

  • Evaluace (sebereflexe a sebehodnocení, zpětná vazba kolegům, evaluace předmětu) 

  • Absolvování závěrečné konzultace 

Za splnění kurzu získají:

  • Zapsaní studenti UK

    • 4 kredity

    • certifikát o absolvování

  • Účastníci zapsaní přes Vzdělávací portál UK a další zájemci

    • certifikát o absolvování

    • digitální odznak (badge)

  • Na vyžádání je možné získat osvědčení o praxi.

Kdo vás kurzem provede?

Kateřina Jiřinová

LinkedIN


Kateřina je odbornice v oblasti managementu – zaměřuje se na samoorganizaci a nehierarchické formy spolupráce. Má zkušenosti z akademické půdy i praxe. Je členkou sítě Red Button, kde pomáhá designovat vnitřní mechanismy spolupráce. V think-tanku České priority vedla projekt Megatrendy a velké společenské výzvy. Podporuje rozvoj občanské společnosti v ČR, např. prostřednictvím spolupráce s Nadací OSF, Milionem chvilek či Česko.Digital. Jejím osobním posláním je přispívat k rozvoji lidskosti a podporovat organizace i společnost v tom, aby byly dobrým místem k životu pro nás i pro generace budoucí. Má více než patnáctiletou zkušenost s vedením projektů, mentoringem a consultingem. Je absolventkou ČVUT a VŠE, dále např. Holacracy Practitioner Training s Brianem Robertsonem, Managing the Company of the Future od London Business School či Management Essentials od Harvard Business School. 

Chcete se na něco zeptat?

Kontaktujte Kateřinu Jiřinovou

Mail: katerina.jirinova@ruk.cuni.cz


Poslední změna: 17. prosinec 2024 13:34 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Váš názor
Kontakty

Centrum pro přenos poznatků a technologií Univerzity Karlovy


Adresa kanceláře:

Petrská 1180/3

110 00 Praha 1

Telefon: +420 224 491 255

E-mail:

Kontakty na tým


Korespondenční adresa:

Ovocný trh 560/5

116 36 Praha 1


IČ: 00216208

DIČ: CZ00216208


Spojte se s námi na LINKEDIN


Jak k nám