Chcete lépe porozumět tématu inovací ve vědě? A to i v humanitních oborech?
Chcete přijít na nová řešení, která zlepší život lidem kolem vás, a to skrze svůj výzkum?
Zajímá Vás, jaký reálný přínos může mít téma, kterým se teď zabýváte ve Vašich bakalářkách, diplomkách či dizertačkách?
► ► ► Zapište si kurz Aplikuj vědu do praxe .
že univerzita je důležitý hráč v řešení společenských výzev a
že výzkum je významným zdrojem prakticky uplatnitelných prospěšných inovací;
jak funguje inovační proces v praxi a jaké jsou klíčové pojmy managementu inovací;
které nástroje vám pomůžou identifikovat, kde jsou inovace potřeba (vzhledem k nastoleným trendům společenského vývoje) a naučíme Vás je využívat;
jak přemýšlet o svém studiu a bádání tak, aby se Vám dařilo v něm nacházet potenciál pro jeho reálné využití (a proč se smýšlení o dopadu hodí i do grantových výzev);
jakými cestami lze naložit s výsledky výzkumu;
kdo je to sciencepreneur a jak se jím můžete stát i vy.
Na závěr dostanete příležitost si získané znalosti vyzkoušet na svých vlastních tématech, získat zpětnou vazbu a nové kontakty na lidi, kteří o výzkumu smýšlí podobně.
Inovační proces je cesta zrodu inovace od prvotního uvědomění si problému, po nápad na řešení, až po jeho realizaci. Její fáze si můžete představit na příkladu:
1/ fáze vyhledávání příležitostí pro inovace
2/ fáze výběru
– jaký problém chci řešit
– a jaké řešení je pro něj nejvhodnější
3/ fáze realizace řešení
4/ a fáze zajištění toho, aby toto řešení fungovalo
A právě tyto fáze projdeme v pěti blocích, a to v kontextu, kdy k nalezení řešení využijete svůj výzkum.
BLOK 1: Moje proč aneb Jak mohu i já v rámci univerzity pomoci spoluvytvářet budoucnost?
Datum:
BLOK 2: Chci inovovat aneb Jak vyhledávat lichá místa, kde jsou inovativní řešení potřeba?
Datum:
BLOK 3: Moje téma a co s ním aneb Jak uplatnit vědecké poznatky v běžném životě?
Datum:
BLOK 9: Práce na vlastním projektu uplatnění poznatků v praxi – tvorba prezentace svého projektu
Datum:
BLOK 10: Závěrečné prezentace účastníků kurzu se zpětnou vazbou od odborníků z praxe.
Datum:
Kurz je relevantní pro všechny obory vyučované na UK.
Zejména je pak určený pro studenty doktorského studia a vyšších ročníků magisterského studia, které láká měnit svět k lepšímu a mají zájem získat perspektivu společenské prospěšnosti svého výzkumu.
Vstupní požadavky nejsou striktně definovány.
Setkání budou mít prezenční formu.
Obsah bude rozdělen do 10 + 1 bloků po 2,5 hod., které budou kombinovat teoretickou část s praktickými aktivitami.
Důraz bude kladen na co největší návaznost obsahu na individuální oblasti studia/výzkumu jednotlivých studentů/výzkumníků.
Kurz bude obohacen o skupinové interakce. Jejich cílem je, aby si studenti mezi sebou pomáhali rozvíjet své nápady a sdíleli zkušenosti či svou oborovou perspektivu.
Nabízíme také možnost přihlásit se pouze na jednotlivé bloky kurzu jako na samostatné workshopy (bez nutnosti si zapsat celý kurz).
V případě zájmu se, prosím, ozvěte na mail .
Ti, kdo se rozhodnou pro tento typ účasti, nemají nárok na udělení kreditů, ani na certifikát o absolvování.
Zároveň však zúčastníte-li se touto formou všech bloků kurzu a splníte podmínky zakončení (krátká prezentace), je možné získat certifikát o absolvování.
Předpokladem pro přijetí uchazeče je jeho zapsání do kurzu a zaplacení registračního poplatku. Uchazeči o kurz se budou přihlašovat přes SIS/Přijímací řízení. Přes SIS také budou uchazeči o kurz informováni o přijetí či nepřijetí do kurzu.
Minimální počet studujících je 10, maximální počet je 30.
Aktivní účast na setkáních.
Závěrečná prezentace = Zpracování případu uplatňování výsledků výzkumu v praxi.
Vyplnění dotazníků, které slouží k vyhodnocení kurzu, před a po semestru.
Zapsaní studenti UK
2 kredity
certifikát o absolvování
Účastníci zapsaní přes Vzdělávací portál UK a další zájemci
certifikát o absolvování
Odborníci na inovace a uplatnění výsledků výzkumu v praxi a jejich hosté.
Členka týmu Centra pro přenos poznatků a technologií UK
Kateřina vede kurz Živá laboratoř spolupráce, podílí se na výuce kurzu Management vědy a inovací a podporuje aktivity vedoucí ke zvýšení společenského dopadu univerzity. Vedla projekt TAČR v programu Beta2 - Megatrendy a velké společenské výzvy. Na VŠE FPH rozvíjela téma managementu inovací včetně výuky stejnojmenného předmětu. Mezi organizace, se kterými spolupracuje, patří např. České priority, Red Button, Nadace OSF, Milion Chvilek či Česko.Digital.
Členka týmu Centra pro přenos poznatků a technologií UK
Zaštiťuje na UK oblast uplatnění výsledků výzkumu z humanitních a společenskovědních oborů a je aktivní v mezinárodní komunitě zástupců univerzit i aplikační sféry pro rozvoj této oblasti včetně diskuse pozitivního impactu na společnost. Má rovněž dlouholetou zkušenost z oblasti grantové podpory základního i aplikovaného výzkumu a řízení vědeckých projektů, včetně TA ČR GAMA a ÉTA.
Zástupce ředitele Centra pro přenos poznatků a technologií UK
Koordinuje spolupráci s externími subjekty při zajišťování expertíz týmů z celé univerzity. Vymýšlí a řídí rozvojové projekty pro zefektivnění managementu transferu znalostí a technologií. Věnuje se také tématu společenské relevance. Je také součástí týmu, který se zabývá transferem technologií.
Pověřený ředitel Centra pro přenos poznatků a technologií UK
Vojtěch řídí činnost CPPT za Univerzitu. Je členem rozšířeného kolegia rektorky. Od roku 2015 se aktivně věnuje transferu technologií a pomohl založit už pět spin-off firem. Působí jako akademický pracovník a odborný asistent na 1. LF UK a FBMI ČVUT. Má rozsáhlé zkušenosti s řízením projektů financovaných z evropských fondů jak ve veřejném, tak v soukromém sektoru.
Kontaktujte nás na mailu
Centrum pro přenos poznatků a technologií Univerzity Karlovy
Adresa kanceláře:
Petrská 1180/3
110 00 Praha 1
Telefon: +420 224 491 255
E-mail:
Korespondenční adresa:
Ovocný trh 560/5
116 36 Praha 1
IČ: 00216208
DIČ: CZ00216208
Spojte se s námi na LINKEDIN